Ahad, 23 Mei 2010

kisah buang bayi


Di pagi hari yg nyaman, dua warga tua yg sudah lanjut usia duduk berehat-rehat. Pak abu dan Pak Majid namanya. Pak Abu mambaca surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun.



Pak Abu :Majid,engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.

Pak Majid:Hmmmmm.(jwb Pak majid acuh tak acuh).

Pak Abu :kut pun terdesak nak duit janganlah jual anak.banyak lagi cara nak dapat duit. kerja kat pam minyak ke,jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. betul tak Majid?

Pak Majid : Hmmmm (sambil menghembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya).

Pak Abu :Kau ni kenapa Majid? Takkan berita ni kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya.

Pak majid : Hmmmm... Nilah aku nak bagi tau engkau. kalaulah aku masa muda-muda dulu..aku jual je anak-anak aku tu.

Pak Abu :hah? Engkau biar betul Majid!

Pak Majid :Hoiiii...enkau sedar tak sekarang ni berada di mana? sedarlah Abu... Kita sekarang di RUMAH KEBAJIKAN ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu!

Pak Abu : HEHEHEHEHEHEHE....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan